Home » Hobby » Sleutelen Rebel » Voorvork keerring

Voorvork keerring

 

De linkervoorpoot was lek.

2 nieuwe keerringen gehaald en aan de slag.

Eerst de verchroomde dop bovenop de voorpot losgezet, maar niet eraf.

Toen de motor opgekrikt en het voorwiel eruit gehaald.

Spatbord aan de lekke kant losgemaakt en de remklauw eraf.

Toen de twee inbusbouten los die de voorpoot vasthouden, inbus zijn verschillend van sleutelmaat.

Poot eruit, verchroomde dop eraf en de poot leeg laten lopen in een bakje.

Let op als de dop erafgaat komt er een bus en de veer tevoorschijn en een ring die tussen de bus en de veer zit.

Eerst het stofkapje eraf, dat is de zwarte ring waar je tgene aan kijkt.

Aan de onderzijde voorpoot de inbusbout eruit , let op koperen afsluitring, die ik uitgegloeid heb om hem her te gebruiken.

Als je nu kijkt waar de stogkap gezeten heeft zie je de keering die opgesloten zit met een veerring.

Deze veerring verwijderd met een kleine schroefen draaier.

Het brede gedeelte in de bankschroef en met kleine rukjes het smalle gedeelte euit halen.

Let op alle onderdelen en laat deze indien moeglijk zoveel mogelijk zitten.

De keering eraf en de neiuwe erop, boel weer in elkaar steken en met de oude keering de nieuwe in de buitenbus tikken.

Inbus met koperen ring weer vastzetten, veer erin ring erin, bus erin, olie erin en de verchroomde dop weer plaatsen.

Voorpoot erin, alles vastdraaien en klaar is kees na het plaatsen van de remklauw en voorwiel.