Home » Motoren gereden » Ooit Gereden

motoren vanaf 18 jaar tot .....

 

Hieronder alle motoren die in mijn bezit zijn geweest vanaf mijn 18de jaar.

Ik ben begonnen met een Suzuki GS550E

Ik had nog nooit gehoord van warm rijden, dus choke open en gaan met als gevolg een gat in de zuiger.

Daarna een Honda Super Magna 750CC.

Nieuw gekocht bij Duinen Motors in Bergen op Zoom. Altijd eerst warm rijden maar binnen een jaar een ratelend bijgeluid. Bleek de nokkenaslagers te zijn uitgelopen, een euvel van deze blokken. Onder garantie vervangen.

Daarna een Suzuki GS550T. Overgekocht van een buurman.

 opgevolgd door weer een Super Magna, maar nu een geimporteerde uit Califonie met veel minder vermogen als de eerste die ik had.

Een Yamaha dragstar werd de opvolger, maar daar kreeg ik pijn in mijn rug van en ik zat elke bocht aan de grond.

Ik heb de drie jaar daarna met een Honda Varadero gereden een heerlijke machine.

 

 De Varadero ingeruild voor een BMW R1200GS.

 

Deze reed echt geweldig maar er brak bij 40000 km een uitlaatklep af.

 

Via marktplaats een Rebel erbij gekocht

Ik heb de rebel gespoten, en zijn er achter andere knippers geplaatst

is de cilinder geverfd en zitten er andere uitlaten op.

Ook heb ik forward controls gemaakt.

Ik heb vierkante traptreden gebuikt van een steiger ladder, daar gaten in geboord en daar zijn de forward controls.

De schakel en de rem stang heb ik door een bevriende lasser laten maken.

 

 De uitlaten moesten op een 50 mm bocht terwijl de rebel 42 mm heeft.

Met een stukje pijp met binnenmaar 42 en buitenmaat 48 heb ik de boel passend gemaakt.

Ook zitten de uitlaten op hun kop, daar deze anders veel te laag kwamen, beugels heb ik zelf gemaak.

De knippers achter zijn vervangen voor kleintjes.

Van de spiegels die er op zaten ben ik er een verloren en heb via marktplaats andere gekocht die van een Magna waren en hadden schade. Deze heb ik matzwart gemaakt.

De rebel ingeruild voor een F650GS om naar het werk te rijden en hopen dat Brigitte, mijn vrouw er af en toe mee rijd.

De R1200GS na een kapotte uitlaatklep ingeruild op een BMW F800GS

 

De BMW F650GS is verkocht en daarvoor in de plaats een andere droom een Moto Guzzi California 3.

De Guzzi verkocht aan een collega, die er wilde plannen mee heeft, wordt vervolgt.

Een R80RT gekocht om te sleutelen en op te knappen.

Met de komst van de R1200GS Adventure en de daarbij behorende koffers, moest er ruimte komen in de garage.

Dus de F800GS ingeruild en de R80RT verkocht aan een stads genote, die er zeer blij mee was.

Iets minder dan 3 jaar later werd het tijd voor wat anders.

De R1200GSA ingeruild en nu dan de Yamaha Super Tenere ZE

 

Van een collega een Honda Magna voor weinig gekocht. Deze legergroen met Russische ster gespoten.

Kleppen gesteld, olie vervangen, olie in het cardan op normaal niveau gebracht en lekkage verholpen.

De toeren vielen vaak niet terug, dus carburateurs eronderuit en dat had ik beter niet kunnen doen. Wat een gepriegel, en het kwam niet meer goed. Ook zouden de kosten te hoog oplopen dus besloten de motor te slopen.

En nu dus de R80 deel 2.

 

Na een discussie met mijn vrouw kwam het woord nieuwe motor ter sprake. Ik vond de KTM 1290 Super adventure S wel HEEL erg vet dus het was een makkelijke keuze. Naar Goedhart motoren in bodegraven om een proefrit te maken op de KTM. Wat een power, wat een machine. Goedhart ruilde de XT1200ZE in met een prijs die ik wel verwachte. Nieuwe motor is alles eruit, dus R80 verkocht aan een Belgische meneer die er een zeer goede motor aan heeft. De XT1200ZE in geruild. Ik hoop dat de KTM net zo betrouwbaar is. De fun factor ligt wat hoger. Wordt vervolgt.